Ako nakupujeme online?

Ako nakupujeme online?

Nedávno som sa rozhodoval o kúpe nového auta. Urobil som takmer celý môj prieskum trhu online, zisťoval podrobnosti na internete a naučil sa o aute takmer všetko online. Preskúmal som obchodné zastúpenie, dostupnosť servisov v mojom okolí, porovnal ceny a naspamäť sa naučil všetky výhody a nevýhody. Najbližší predajca však nebol nikde nablízku a tak som si musel položiť zásadnú otázku: kúpiť auto online? Čo všetko kupujeme online?

Ako človek žijúci z obchodu na internete viem, že objemy nákupov online sa neustále zväčšujú a rastú každý rok. Lenže prieskumy zároveň ukazujú aj to, cómo elegir una aspiradora, že rovnako rastú aj nákupy offline, teda v kamenných predajniach, na ktoré sme zvyknutí predsa len o trochu viac. Na internete najviac nakupujeme elektroniku, nábytok, kancelárske potreby, knihy, časopisy.

Internet ako pomocník

Pravdou je, že aj tí, ktorí nakupujú offline a dajú prednosť takzvanému kamennému obchodu, urobia najprv svoj prieskum online. Napríklad v USA v prieskume až 63 percent dospelých potvrdilo, že najprv zistia dostupné informácie na internete, porovnajú produkty, pozrú recenzie a potom idú nakúpiť do tradičného obchodu. Títo kupujúci sa nazývajú ROPO – research online-purchase offline (skúmať online-nakupovať offline). Podľa iného výskumu spotrebitelia pomocou internetu konzultujú približne polovicu svojich nákupov.

Inými slovami, až polovica všetkého, čo nakúpime, je najprv podrobená testu informácií dostupných online. Tak ako ja, keď som kupoval auto, bežný zákazník tiež najprv zistí všetky dostupné údaje, pozrie si, čo hovoria ostatní zákazníci, porovnávajú obchody a potom buď zakúpia tovar na internete, alebo (a to bude asi podľa štatistických zistení častejší prípad) idú do obchodu a tam si tovar fyzicky kúpia.

Pre majiteľov obchodov je teda podstatné, aby sa v internetových vyhľadávačoch objavovali na prvých miestach. Aby nám vedeli predať svoj tovar, musia zvýšiť svoju marketingovú silu a spájať svoje meno a ponúkané značky s čo najlepšími hodnoteniami. Ako píšeme v iných textoch na našich stránkach, nejde totiž zďaleka len o cenu. A aj keby obchod ponúkal najnižšiu cenu a vy ho nenájdete medzi prvými hľadaniami v internetovom vyhľadávači, asi sa k nemu nikdy nedostanete.

Značka alebo druh

Hádankou pre obchodníkov je, či sa zamerať viac na značku alebo druh tovaru. Keď budete vyhľadávať fotoaparát, zadáte do vyhľadávacieho pola „digitálny fotoaparát“ alebo budete konkrétnejší? Budete hľadať skôr „digitálny ultrazoom“ či „zrkadlovka DSLR“? Samozrejme toto závisí od vašich znalostí a tie obchod jednoducho nemôže poznať až dokým vás nedotiahne na svoju stránku.

Občas sa môže navyše stať, že už máme svoju obľúbenú zrkadlovku vybratú, sme so značkou spokojní a chceme len novší typ. Vtedy môžeme zadať do vyhľadávača konkrétnu značku a model fotoaparátu. Tu môže zohrávať rolu pri prvých kliknutiach určite cena. Ale keďže nekupujeme rožky za pár centov, podstatnú úlohu bude každým pádom zohrávať aj napríklad záručný a pozáručný servis, komunikácia obchodníka pred uskutočnením nákupu, alebo to, či a ako dobre nám poradí pri výbere. Môže sa predsa stať, že až do poslednej chvíle máme pocit, že vieme presne, čo chceme. A v poslednej chvíli nám obchodník môže poradiť, že za tú istú cenu môžeme mať ešte niečo lepšie, len od inej avšak porovnateľnej značky. A to stále nemusíte ísť do obchodu – s obchodníkom si môžete písať krátke správy, alebo vymieňať emaily. Aj to umožňujú moderné technológie.

Přečtěte si další informace aspiradorasguru.com.